În ziua de 8 februarie 2018 la Casa Corpului Didactic Iași s-au desfășurat lucrările Simpozionului Național ”Practici educaționale de succes în educația timpurie”, organizat de Inspectoratului Școlar Județean Iași. Activitatea a evidențiat preocupările constante ale cadrelor didactice în direcția creșterii calității învățământului în educația timpurie.
Inspectorul Școlar General, prof. dr. Genoveva Farcaș a fost unul dintre sustinatorii acestei activități de formare profesională la nivelul învățământului preșcolar ieșean, accentuând importanța educației timpurii în contextul dinamicii lumii contemporane și evidențiind necesitatea abordării convergente in educatia copiilor mici, abordare care include si nutriţia, dar şi protecţia socială a copiilor cu vârste între 0 şi 6 ani.
La simpozion au participat reprezentanți ai mediului academic ieșean, care au contribuit de-a lungul timpului la buna colaborare între unitățile preșcolare ieșene și Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Facultatea de Medicină și Farmacie sau Colegiul Pedagogic Iași. Este vorba despre Prodecanul Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, conf. univ. dr. Popa Nicoleta, Prof.univ.dr. Stan Liliana, de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Conf. univ. dr. Masari Geanina, de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei si de Prof. univ. dr. Mocanu Veronica, de la Facultatea de Medicina si Farmacie Gr. T. Popa Iasi.
Cele 337 de cadre didactice înscrise la simpozion, din grădinițele și școlile județului Iași, dar și din alte 27 de județe ale țării, au elaborat 329 de lucrări științifice, ce au prezentat experiențe valoroase și relevante din activitatea la catedră. Au fost oportune interventiile axate pe noutățile în specialitate ori pe exemplele de bune practici.
Într-o atmosferă destinsă, într-o reală emulație, lucrările simpozionului s-au desfășurat pe patru secțiuni în cadrul cărora participanții au avut ocazia să ofere răspunsuri la dilemele despre joc, jucărie și etapele de desfășurare a unor jocuri, să propună activitati inedite pentru etapele-cheie în evoluţia sănătoasă a copilului, să dezvolte colaborarea grădiniţă-familie-comunitate, prin aceasta înţelegându-se o bună comunicare între cei responsabili pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, precum si sa formuleze idei pentru o abordare creativă a unor aspecte promovate de noile educații.
Atât unitățile preșcolare organizatoare (G.P.P. 13 Iași, G.P.P. 16 Iași, G.P.P. 25 Iași, G.P.P. 26 Iași , G.P.P. 29 Iași), cât și cele participante își propun ca exemplele de bună practică promovate în cadrul simpozionului să aibă continuitate în grădiniţă şi acasă, încercând astfel sa modeleze cu grija lumea celor mici.